fredag 30. april 2010

En rolig start

En rolig start på blogg-karrieren.

Forholdsvis rolig start på trenings-året også. Jeg har kontruert meg en 40-årskrise (jeg er 38). Om to år skal jeg være med i Birkebeineren (på ski). Jeg har dermed laget en treningsplan for inneværende sesong, der jeg helt beskjedent har satt opp 1 økt i uka pluss lett styrketrening 2-3 ganger i uka. Klarer jeg det opplegget? Med baby nr. 3 på gang til sommeren? Vi får se. Men uten en plan er jeg helt fortapt.

Vi snakker da om motbakke-gåing/jogging (vi bor jo under et fjell, så mulighetene er der utenfor døren, ingen unnskyldning), kajakk, sykkel og langrenn. Noe særlig løpe-langkjøring blir det ikke fordi knærne mine er skrøpelige. Brusken er nesten borte.

I februar 2011 skal jeg gå Mellerunden i Valdres. Det er seedingrenn til Birken. Men seedingrenn må gåes samme år som Birken, så rennet neste år blir kun en test på hvordan jeg ligger an.

Vi står altså overfor en mellomsesong for min del. Mellom nesten ingen trening og en god del trening - altså moderat trening i år. Jeg kan ikke sikte for høyt, ikke på grunn av fysikk, for grunnlaget er bra, men livssituasjonen med jobb/pendling, forlagsdrift på fritiden og to, snart tre små barn som jo må tilgodeses med litt oppmerksomhet, stakkars.

Første mål er et lokalt motbakkeløp her i bygda. Det kommer litt tidlig i forhold til formtoppen (ha ha, hvilken topp?), og deretter kjører jeg på mot Stoltzekleiven opp i september. Jeg har deltatt to ganger tidligere på tidene 13.12 og 12.51, så målet i år er under 12.30.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar